9. prosince 2015

Perníčky

Bylo to poprvé, co jsem pekla perníčky a doufám, že ne naposledy:) Zprvu jsem se bála, že budou tvrdé, jako kámen, ale předčilo to má očekávání. Doma dokonce říkají, že jim to připomíná perníčky  z Ikei..tak nevím :D Každopádně je recept jednoduchý, jen se musí nechat těsto nějakou dobu odležet. Pak už je na řadě naše fantazie. Takže jsem konečně použila vykrajovátka ve tvaru andělíčka..a mrzí mě, že jsem nenašla ty ve tvaru klasického perníčku, jako byl ve filmu Shrek.. 
Více fotek dodám, jak budou Vánoce.. :)



Recept


16 plechů

na perníčky
- 350g hladké mouky
- 1 1/2 lžičky kypřícího prášku
- 1 lžička jedlé sody
- špetka soli
- 2 lžíce perníkového koření (nebo si sami můžete namixovat, skořici, badyán, hřebíček, zázvor..)
- 90g másla
- 150g třtinového cukru
- 1 velké vejce
- 120ml javorového sirupu
- 1/4 lžičky vanilkového extraktu

POSTUP

PERNÍČKY
- V míse smícháme všechny suché přísady.
- Do druhé mísy dáme máslo, cukr, vejce, a šleháme dokud se vše nespojí, cca 2-3 minuty. Pak přidáme javorový sirup, vanilkový extrakt a šleháme další 2 minuty.
- Za stálého šlehání přidáváme suchou směs.
- Těsto rozdělíme na dvě části a každou zabalíme do fólie.
- Necháme odpočívat v lednici 3 hodiny.
- Troubu předehřejeme na 190°
- Vál si posypeme moukou.
- Jednu část si rozdělíme na další čtyři. Vezmeme si jednu část a zbytek vrátíme do lednice. Kousek vyválíme do tlustší placky a vykrajujeme.
- Postupujeme tak stejně i u druhé části těsta.
- Pečeme 8 minut.
..čím bude těsto tlustší, tím budou perníčky měkčí

Dobrou chuť :)

Žádné komentáře:

Okomentovat