8. srpna 2015

Levandulové Cupcakes s levandulovým karamelem

Je to nedávno kdy jsem pekla tyto cupcaky, protože moje nejlepší kamarádka měla narozeniny, a tak jsem pro ni chtěla něco speciálního..krom speciálního dárku. A jelikož přímo zbožňuje levanduli, snad ve všech možných podobách..stejně tak jako já růže..rozhodla jsem se pro levandulové cupcaky. A aby to nebylo málo, tak poleva byla také levandulová a karamel jakbysmet. Jen mě mrzí, že už jsem neměla tolik levandule, abych mohla cupcaky ozdobit jejich květy. To by byla opravdová levandulová třešnička na dortu/cupcaku :)

Co se týče receptu, tak jsem si našla jeden překrásný od Cupcake Jemma (mojí favoritky). Musela jsem ovšem recept poupravit, protože její dávka cukru se mi zdá být mnohdy až smrtelná..jednou mi málem přivedla hysterický záchvat :D 

Než se ale do těchto malých zázraků pustíte, je třeba si první připravit levandulový karamel a mléko ovoněné levandulí.


Recept

12 cupcaků

na levandulový karamel
- 1/2 lžíce sušených levandulových květů
- 120ml smetany ke šlehání, 40%
- 110g krupicového cukru

na levandulové mléko
- 200ml plnotučného mléka
- 2 velké lžíce sušených levandulových květů

na cupcaky
- 150g hladké mouky
- 1/2 lžičky kypřícího prášku
- 100g krupicového cukru
- 1/2 lžičky jedlé sody
- 125g změklého másla
- 2 velká vejce
- 1 1/2 lžíce levandulového mléka

na polevu
- 250g másla
- 150g moučkového cukru, záleží také podle vaší chuti..klidně stačí i 100g, ale potom musíte přidat více másla, aby se vám zvětšil objem


POSTUP

LEVANDULOVÝ KARAMEL
- Smetanu s levandulovými květy zvolna zahřejeme v malém kastrůlku na nízkém plameni. 
- Mezitím dáme cukru a 3 lžíce do kastrůlku na vysoký plamen a uvedeme do varu. NEMÍCHAT! Necháme probublávat 7 minut, dokud nemá barvu jantarového karamelu. 
- Jak bude hotový, stáhneme ho z plamene a postupně, za stálého míchání, přiléváme zahřátou smetanu. Jestli budou v karamelu hrudky, tak ho jednoduše vrátíme na plotnu, a na nízkém plameni stále mícháme, dokud nezmizí. 
- A necháme ho pořádně vychladnout. 
..v lednici vydrží až 2 týdny

LEVANDULOVÉ MLÉKO
- Mléko a sušené levandulové květy dáme do kastrůlku, a necháme ho přivést k bodu varu.
- Plamen snížíme na nízký a necháme zlehka vařit, cca 2 minuty.
- Kastrůlek sejmeme z ohně, přikryjeme pokličkou a necháme vychladnout.
- Jak bude mléko studené, tak ho přelijeme přes síto. 
..v lednici vydrží až 4 dny 

CUPCAKY
- Troubu předehřejeme na 170°. 
- Suché přísady na cupcaky prosejeme do mísy, přidáme máslo, vejce a šleháme minutu.
- Přidáme naše voňavé mléko a šleháme dokud se vše hezky nespojí..cca další minutu.
- Naplníme košíčky do dvou třetin. Nemusíme v nich těsto nějak upravovat, samy si hezky "sednou" :)
- Pečeme 20 minut, dozlatova..po chvíli co nám chladnou ještě ve formě, je dáme na mřížku a necháme zcela vychladnout.

POLEVA
- Samotné máslo šleháme 5 minut, až nám pěkně zbělá. 
- Po dvou dávkách pak přidáme prosátý moučkový cukr, a pořádně zatřeme. 
- Přidáme levandulový karamel a šleháme dalších 5 minut, dokud nevznikne hedvábný krém. 
..zda je směs pořádně krémová a zatřená můžeme zjistit tak, že ji protřeme mezi prsty. Pokud uctíme silné krystalky cukru, tak ještě šleháme, dohladka. 

Dobrou chuť :)


Žádné komentáře:

Okomentovat