19. října 2015

Cupcakes ála Banánový páj s karamelem

Po dlouhatánské době jsem se podívala do knížky od Cupcake Jemmy..chtělo to pořádný nápad na sezónní cupcaky. Sice mám už vymyšlené nějaké dopředu (ořechy v něm hrají hlavní roli:)), ale nechtěla jsem moc experimentovat. Díky tomu, že u této slečny je úspěšnost 100%, neváhala jsem. A copak to nevidím? Cupcakes ála banánový páj! Už jen ten název mě upoutal a pak hlavně i ten obrázek:) Tak jsem se dala večer do díla. 

Co bych dodala k přípravě. Není vůbec složitá:) Autorka sice karamel připraví sama z kondenzovaného mléka, ale jelikož jsem doma už měla plechovku karamelového Salka..proč kupovat další, když už ho doma mám, a hotový. Navíc byl večer, a mně se nechtělo čekat než karamel vystydne. 

Směle do toho :)


Recept


12 cupcaků

na cupcaky
- 125g másla
- 55g krupicového cukru
- 180g hladké mouky
- 1/2 lžičky kypřícího prášku
- 1/2 lžičky jedlé sody
- 2 velká vejce
- 1 přezrálý banán, černý (žádný strach)
- 1 lžíce plnotučného mléka
..banán musí být černý, díky tomu tak více vynikne jeho chuť a vůně

na sušenkové dno
- 25g másla
- 55g sušenek, Koka
- 1/2 lžíce javorového sirupu

na polevu
- 250g másla
- 100g moučkového cukru
- půl plechovky Salko karamel
- malá tabulka hořké čokolády, sušené banány..ozdoba je na vás


POSTUP

SUŠENKOVÉ DNO
- Dáme rozpustit máslo a mezitím si rozdrtíme sušenky. Oboje přidáme do mísy a k tomu i javorový sirup. Pořádně promícháme.
- Do každého košíčku dáme vždy jednu lžíci této směsi.
- Dnem skleničky sušenkovou směs lehce upěchujeme.

CUPCAKY
- Troubu předehřejeme na 170°
- Banán si vidličkou rozmačkáme.
- Do mísy prosejeme všechny suché přísady, přidáme vejce, máslo a banán. Šleháme dokud se vše nespojí..cca 1 minuta.
- Přidáme mléko a šleháme pár vteřin, aby se vše spojilo a zjemnilo. 
- Naplníme košíčky do dvou třetin. Nemusíme v nich těsto nějak upravovat, samy si hezky "sednou" :)
- Pečeme 20 minut..po chvíli co nám chladnou ještě ve formě, je dáme na mřížku a necháme zcela vychladnout.
- Až jsou zcela chladné, tak doprostřed každého cupcaku udělám důlek.
- Důlky naplníme karamelem.
..důlek nám pomůže udělat jídelní hůlka nebo druhý konec malé vařečky. Zdobící sáčky naplníme karamelem a na konci si uděláme malý otvor, a plníme důlky

POLEVA
- Samotné máslo šleháme 3 minut, dohladka. Musí být krémové.
- Po dvou dávkách pak přidáme prosátý moučkový cukr, a jemně zatřeme.
- Do směsi přidáme Salko a šleháme max 2 minuty.

Cupcakes zdobíme nastrouhanou čokoládou, karamelem, sušenými banány..podle Vaší fantazie :)

Dobrou chuť :)





Žádné komentáře:

Okomentovat