19. září 2015

Jahodové Cupcakes

Dlouho jsem tyto cupcaky chtěla upéct, ale buď nebyl čas nebo nálada. Když mi kamarádka řekla, že by si u mě chtěla objednat nějaké cupcaky, tak si řekla i o jahodové. A já byla o to víc ráda, protože jsem mohla zkusit něco nového. Navíc bylo ještě léto a do toho jahody. Idyla:)
Chtěla jsem si být jistá, že budou cupcaky chuťově dobré, a tak jsem sáhla po mé oblíbenkyni Cupcake Jemma, která před nedávnem dávala na youtube recept na tyto cupcaky. Recept je ale zase upraven, podle chuti :)


Recept


12 cupcaků

na jahodovou kaši
- 500g jahod
- 2 lžíce krupicového cukru
- 2 lžíce želírovacího cukru, kdyby náhodou

na cupcaky
- 150g hladké mouky
- 1/2 lžičky kypřícího prášku
- 100g krupicového cukru
- 125g změklého másla
- 1/2 lžičky jedlé sody
- 1/4 lžičky vanilkového extraktu
- 2 velká vejce
- 1 1/2 lžíce mléka
- 3 lžíce jahodové kaše

na polevu
- 200g másla
- 100g moučkového cukru
- 4 lžíce šlehačky, 33%
- 3 lžíce jahodové kaše



POSTUP

JAHODOVÁ KAŠE
- Jahody rozmixujeme a přes síto směs propasírujeme do hrnce. Přidáme cukr.
- Přivedeme do mírného varu, jakmile se nám směs začne vařit, stáhneme plamen a necháme odpočinout 30 minut.
..pokud směs nehoustne, můžeme přidat želírovací cukr. Necháme si pár jahod na zdobení.

CUPCAKY
- Trouby předehřejeme na 170°
- Společně prosejeme suché ingredience, přidáme máslo, vejce a šleháme minutu.
- Za stálého míchání přidáme mléko, vanilkový extrakt a šleháme další minutu.
- Přidáme jahodovou kaši a NEMÍCHAT!
- Lžící nabereme těsto a kroužíme jí ve směsí, abychom jemně promíchali jahodovou kaši s těstem.
- Naplníme košíčky do dvou třetin. Nemusíme v nich těsto nějak upravovat, samy si hezky "sednou" :)
- Pečeme 20 minut, dozlatova..po chvíli co nám chladnou ještě ve formě, je dáme na mřížku a necháme zcela vychladnout.

POLEVA
- Samotné máslo šleháme 3 minut, dohladka. Musí být krémové.
- Po dvou dávkách pak přidáme prosátý moučkový cukr, a jemně zatřeme.
- Přidáme šlehačku a pár vteřin šleháme.
- Přidáme jahodovou kaši a jemně zamícháme, aby nám vzniklo mramorování.
- Zdobíme zbylými jahodami. 

Dobrou chuť :)

Žádné komentáře:

Okomentovat